Design & Build : Bouwen van een cleanroom en bijhorende kantoren in blok 4 van de vroegere studenten...
Vrije Universiteit Brussel
18/08/2021
Section I: Pouvoir adjudicateur
Vrije Universiteit Brussel
Pleinlaan 2, 1050 Brussel, Belgium
*********
*********
*********
Section II: Objet
VUB (3P)-PPP0NS-724/1033/30000-200-F02
2021-532072
D-6,
Design & Build : Bouwen van een cleanroom en bijhorende kantoren in blok 4 van de vroegere studentenhuizen van Willy Van Der Meeren
zie II.2.4
1
Vrije Universiteit Brussel, Pleinlaan 2 te 1050 Brussel
In de bestaande gebouwen van Willy Van Der Meeren zal een cleanroom en bijhorende kantoren worden ingericht voor de microfabricage van microfluïda in glas en silicium. Het gaat om een Design & Build project dewelke volledig en in detail, zowel bouwkundig en als technisch dient uitgewerkt te worden. In deze opdracht zijn de volledige studie en totale uitvoering opgenomen. De opdracht bestaat dus uit : - deel studie - deel werken - deel indienststelling en garantie. Aangezien de opdrachtgever de afbraakwerken en de asbestsanering reeds vooraf zal laten uitvoeren, maakt het deel “aanstellen van de veiligheidscoördinator” geen deel uit van de opdracht. De werken omvatten : • Vervangen buitengevel aan technische ruimte • Verstevigen vloeren indien nodig • Plaatsen buitenschrijnwerk • Vernieuwen dakwerken en plaatsen valbeveiliging • Plaatsen compartimentscheidende wanden, • Installatie cleanroom (binnenwanden, vloer, plafond, technieken, vast meubilair) • Inrichting kantoren (binnenwanden, vloer, plafond, technieken, vast meubilair) • Technieken nodig voor cleanroom en kantoren • Nieuwe draaitrap binnen en nieuwe spiltrap buiten • Omgevingswerken (toegangshellingen en betonnen sokkels voor technieken en buitenaanleg waaronder beplanting en hekwerk) Er wordt gestreefd om het project te bestellen eind december 2021. Een engineeringsperiode (studie) is voorzien tijdens de eerste 2 maanden van 2022. De uitvoering (inclusief inregeling en validatie) volgt verder in 2022. Een gewenste voorlopige oplevering is vastgelegd op 1 september 2022.
8 mois
Section III: Renseignements d’ordre juridique, économique, financier et technique
Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in artikels 67 tot en met 69 van de wet van 17 juni 2016 betreffende overheidsopdrachten.
1. Een passende bankverklaring opgesteld overeenkomstig het model vervat in bijlage 11 van het KB van 18 april 2017. 2. Een verklaring betreffende de totale omzet en de omzet van de bedrijfsactiviteit die het voorwerp van de opdracht is, over de laatste drie beschikbare boekjaren, afhankelijk van de oprichtingsdatum of van de datum waarop de ondernemer met zijn bedrijvigheid is begonnen, voor zover de betrokken omzetcijfers beschikbaar zijn.
1. Zie Bijlage C De kandidaat dient een passende bankverklaring opgesteld overeenkomstig het model in bijlage C aan zijn offerte toe te voegen. 2. De kandidaat dient in elk van de laatste 3 beschikbare boekjaren een omzet gerealiseerd te hebben van minstens 5.000.000 EUR. Via de jaarrekeningen te staven.
1. Een lijst van de werken die gedurende de laatste drie jaar werden verricht en vergezeld gaat van certificaten die bewijzen dat de belangrijkste werken naar behoren zijn uitgevoerd, zowel met betrekking tot de wijze van uitvoering als met betrekking tot het resultaat. Het betreft een delicate opdracht met een hoge technische complexiteit, waarbij de inschrijvers worden geselecteerd op basis van hun ervaring. 2. Een geldig ISO 9001 (versie 2015) certificaat, of een verklaring of bewijzen inzake gelijkaardige maatregelen op het gebied van kwaliteitsbewaking. 3. Een VCA-certificaat (Veiligheid, gezondheid en milieu Checklist Aannemers) ten bewijze dat de firma voldoet aan de minimumeisen op het gebied van veiligheid, gezondheid en milieu of een gelijkwaardig document voor buitenlandse inschrijvers. 4. TECHNISCHE BEKWAAMHEID PROJECTMANAGER ( belast met de coördinatie van het totaalproject) EN PROJECTLEIDER HVAC en PROJECTLEIDER RUWBOUW EN AFWERKING
1. 1 REFERENTIES Een lijst van de werken die gedurende de laatste 3 jaar werden verricht en vergezeld gaat van certificaten die bewijzen dat de belangrijkste werken naar behoren zijn uitgevoerd, zowel met betrekking tot de wijze van uitvoering als met betrekking tot het resultaat. Het betreft een delicate opdracht met een hoge technische complexiteit, waarbij de inschrijvers worden geselecteerd op basis van hun ervaring. Minimum 3 referenties die voldoen aan volgende minimumeisen: • Gebouw met minimale netto cleanroom of laboratoria of animalium oppervlakte van 500 m2 (cleanroom min. Iso klasse 6/Klasse 1000 of labo met inperkingsniveau min. L2 of A2) • Een gelijkaardige technische complexiteit als L2/L3 labo's en A2/A3 animalaria, met complexe drukregeling en HEPA - filtratie; het luchtdicht uitvoeren van lokalen, zones waarvoor zeer strenge eisen gelden voor de omgevingscondities • Met minimale totale bouwkost van EUR 2.000.000 excl. Btw • Maximaal 2 van de referenties werden uitgevoerd in opdracht van eenzelfde bouwheer • D&B van cleanroom projecten • Verbouwingsprojecten • Met tevredenheidsattest ondertekend door de gemachtigde van het opdrachtgevend bestuur en vermelding van contactgegevens, die bewijzen dat de werken naar behoren zijn uitgevoerd, zowel met betrekking tot de wijze van uitvoering als met betrekking tot het resultaat. • Vermelding van het bedrag, het tijdstip en de plaats van de uitvoering van de werken 2. De kandidaat dient een geldig ISO 9001 (versie 2015) certificaat of een verklaring of bewijzen inzake gelijkaardige maatregelen op het gebied van kwaliteitsbewaking toe te voegen. 3. De kandidaat dient een geldig VCA-certificaat toe te voegen. 4. CV en referentielijst van projectmanager belast met de coördinatieopdracht van het totaalproject : • Min. 10 jaar relevantie werkervaring voor de projectmanager • Diploma ingenieur (kopie van het studiegetuigschrift) • Min. ervaring in 1 van de 3 referenties met tevredenheidsattesten CV en referentielijst van projectleider technieken HVAC • Min. 3 jaar relevantie werkervaring voor de projectleider technieken • Diploma ingenieur (kopie van het studiegetuigschrift) CV en referentielijst van projectleider ruwbouw en afwerking • Min. 3 jaar relevantie werkervaring voor de projectleider • Diploma ingenieur (kopie van het studiegetuigschrift) Vereiste erkenning: D (Bouwwerken), minimum Klasse 6 (tot 3.225.000 EUR) Of volgens klasse prijsopgave.
Plaatsbezoek vereist en verzuimen aan plaatsbezoek leidt tot nietigheid van de offerte: De inschrijver wordt verplicht een plaatsbezoek uit te voeren. Gezien de coronamaatregelen, stellen we 2 data voor. Gelieve u slechts voor 1 datum in te schrijven met maximum 1 persoon en u te houden aan de door de Belgische overheid aanbevolen coronamaatregelen (dragen mondmasker, 1.5m afstand bewaren). Gelieve ook de coronamaatregelen specifiek voor VUB na te leven zie website https://www.vub.be/coronavirus#voorzorgsmaatregelen Datum: woensdag 1 september 2021 om 14.00 uur. donderdag 2 september 2021 om 14.00 uur Locatie: VUB-campus Etterbeek, Pleinlaan 2 te 1050 Brussel. Gebouw T (best bereikbaar via ingang 6 op de Triomflaan), vergaderzaal Braem. Vooraf Inschrijven plaatsbezoek noodzakelijk: via Directeur.infra@vub.be en Evy.Paessens@vub.be is verplicht, en kan tot uiterlijk 1 werkdag voor het plaatsbezoek tot 12.00 uur. Een bevestiging van de inschrijving zal u per mail bezorgd worden. Alle vragen dienen na het plaatsbezoek schriftelijk gesteld te worden, uiterlijk donderdag 9 september 2021 voor 24.00u en dit via directeur.infra@vub.be met als vermelding vraagstelling dossiernummer VUB/2021/DI/30000-20010 Bouwen van een cleanroom en bijhorende kantoren. De vagen zullen beantwoord en gepubliceerd worden in de vorm van een Q & A-document. Om ervoor te zorgen dat u de antwoorden op de gestelde vragen ontvangt, dient u bij het downloaden van het bestek uw mailadres na te te laten. De gebouwen zijn alleen toegankelijk langs de wegen, ingangen en trappen aangeduid door het Bestuur. De inschrijver dient het attest in bijlage correct ingevuld toe te voegen aan zijn offerte. De offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.
Rechtbank van Eerste Aanleg
Quatre Brasstraat 13,
1000 Brussel
,
Belgium
18/08/2021
POTENTIEL ESTIMÉ
Vous voulez votre part?
Contactez-nous et nous verrons ensemble le potentiel
pour votre activité!
Plateforme sécurisé et responsive
Notre plateforme de gestion des marchés publics belges et européens utilise les technologies d'information les plus récentes pour garantir une sécurité totale. Conçue pour être entièrement responsive, elle s'adapte parfaitement que vous soyez sur ordinateur, tablette ou smartphone. De plus, notre solution en ligne offre des fonctionnalités complètes pour le suivi commercial des appels d'offres, l'analyse concurrentielle et un examen approfondi des performances.