Uitnodiging tot indienen offerte - Aanstellen van een ontwerper voor de restauratie en herinrichting...
Gemeente Hoeilaart
21/02/2023
Afdeling I: Aanbestedende dienst
Gemeente Hoeilaart
Jan van Ruusbroecpark, 1560 Hoeilaart, Belgium
*********
*********
*********
Afdeling II: Voorwerp
Hoeilaart-PPP01Z-497/3001/2023-GEM--F02
2023-507142
Uitnodiging tot indienen offerte - Aanstellen van een ontwerper voor de restauratie en herinrichting van de oostvleugel van de kasteelhoeve Hof ter Heyde in Hoeilaart. - Vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met voorafgaande bekendmaking
zie II.2.4
1
Kasteelhoeve, 1560 Hoeilaart
de uit te voeren diensten betreffen het ontwerpen, het leiden en begeleiden, het adviseren, het opmaken van plannen, de controle en uitvoering van de werken en de coördinatie van het algehele project, zowel de ontwerpfase als de uitvoeringsfase van de restauratie, herbestemmingen en herinrichting van de oostvleugel van de Kasteelhoeve Hof Ter Heyde vanaf het moment van de sluiting van deze opdracht tot en met de definitieve oplevering van de werken. Budget: de kostprijs van de werken waarop deze dienstopdracht betrekking heeft, indicatief wordt geraamd op 750.000 euro excl. BTW, exclusief erelonen. Er wordt van de ontwerper verwacht om (niet in chronologische volgorde): 1) Fase voorstudie en voorontwerp: Een bouwhistorisch onderzoek te verrichten van de site meer bepaald de drie wooneenheden van de vleugel. Voorontwerp opmaken voor de herinrichting van de dokterspraktijk rekening houdende met de bouwhistorisch waardevolle elementen van het gebouw. Bij de opmaak van het voorontwerp kunnen verschillende scenario’s worden aangereikt, ze dienen elk rekening te houden met de realisatie van de vernieuwde missie en visie voor de dokterspraktijk eerstelijnszone. De verschillende scenario’s worden voorgesteld aan het gemeentebestuur, inclusief een volledige kostenraming van elk scenario. De scenario’s houden minstens rekening met: a. Advies van erfgoed Vlaanderen betreffende de bouwhistorisch waardevolle elementen die behouden dienen te blijven. b. De herinrichting van het gebouw tot een dokterspraktijk eerstelijnszone. c. De toestand van het gebouw voor en na restauratie d. Technieken die ondergebracht worden in het gebouw (bv. zonnepanelen, dubbele beglazing, dakisolatie, …) 2) Fase ontwerp: Het definitieve ontwerp op te maken in nauw overleg met de partners in dit dossier: a. De gemeente Hoeilaart b. Erfgoed Vlaanderen c. Dokterspraktijk Hoeilaart Indien het advies van erfgoed Vlaanderen positief is voor de herinrichting en herbestemming van het gebouw dient het definitieve ontwerp worden voorbereid en ingediend voor het verkrijgen van een omgevingsvergunning. 3) Fase aanbesteding: Na het verkrijgen van de omgevingsvergunning dient het gunningsdossier voorbereid en gepubliceerd te worden. De werken gunnen aan de laagste (of meest voordelige) regelmatige inschrijver ingevolge een gehouden aanbesteding, offerteaanvraag of onderhandelingsprocedure. 4) Fase uitvoering De opvolging van de restauratie en herinrichtingswerken nadat de omgevingsvergunning is verkregen. Dit zal in overleg en samenwerking zijn met de gemeente Hoeilaart, of een door haar aangestelde organisatie. De opdracht zal door de opdrachtgever met de opdrachtnemer worden stopgezet indien blijkt dat: • De herbestemming van het gebouw niet compatibel blijkt te zijn met het gebouw omwille van opgelegde restricties in het kader van de bouwhistorische waarde van het gebouw. • Indien budgetten voor de uitvoering van de herinrichtings- en restauratiewerken het beschikbare budget aanzienlijk overschrijdt.
Visie op de opdracht en teamsamenstelling
40
Technische kwaliteiten:projectbeheersing/ kwaliteits-, budget en planningsbewaking
30
Prijs
30
36 maanden
Afdeling III: Juridische, economische, financiële en technische inlichtingen
Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in artikels 67 tot en met 69 van de wet van 17 juni 2016 betreffende overheidsopdrachten. Artikel 70 van de wet van 17 juni 2016 betreffende de overheidsopdrachten is van toepassing. Voor de in artikel 67 van de wet bedoelde uitsluitingsgronden deelt de gegadigde of inschrijver op eigen initiatief mee of hij bij het begin van de procedure de in artikel 70, lid 1, bedoelde corrigerende maatregelen heeft genomen.
1. De inschrijver moet aantonen dat hij voldoende gekwalificeerd personeel kan inzetten voor uitvoering van elk aspect van de opdracht. De offerte moet een lijst met namen bevatten van alle personen die deel zullen uitmaken van het projectteam met aanduiding van: 2. Een lijst van minstens drie referentieprojecten die gedurende de afgelopen vijf jaar werden verricht, met vermelding van het bedrag en de datum en van de publiek- of privaatrechtelijke instanties waarvoor zij bestemd waren. De diensten worden aangetoond door attesten die de bevoegde autoriteit afgeeft of medeondertekent of in het geval van diensten voor een particuliere afnemer, door attesten van de afnemer of, bij ontstentenis, eenvoudigweg door een verklaring van de dienstverlener. 3. Het gedeelte van de studieopdracht dat de ontwerper voornemens is in onderaanneming te geven, met vermelding van de onderaannemer(s). 4. Het bewijs van inschrijving op de tabel van de Orde van Architecten of van inschrijving op een gelijkaardige officiële lijst in een andere lid-staat van de Europese Gemeenschap van één of meerdere perso(o)nen die deel zal (zullen) uitmaken van het ontwerpteam (origineel attest of een voor éénsluitend verklaard afschrift, maximum 1 jaar oud). 5. De inschrijver voegt een nota bij met een overzicht van de regietarieven van de verschillende medewerkers aan het project ( tekenaar, architect, )
1. - statuut en functie in het bedrijf - de samenstelling van het projectteam dat door de inschrijver zal ingezet worden voor de uitvoering van de opdracht. - relevante studie- en beroepskwalificaties van het voorgestelde projectteam met betrekking tot de realisatie/restauratie van gebouwen bestemd voor (semi)publieke functies. - relevante aanvullende opleidingen, ervaringen, know-how van de leden van het projectteam die een meerwaarde kunnen betekenen voor het uitvoeren van deze opdracht. 2. Daartoe verstrekt de ontwerper de volgende gegevens: - beschrijving van het referentieproject - datum van oplevering - naam en adres van de opdrachtgever - budget van het referentieproject - beschrijving van de aanpak van het referentieproject (methodologie) met vermelding van de wijze van controle van de uitvoering van het referentieproject en van de gedeelten die desgevallend in onderaanneming werden gegeven - mate van betrokkenheid bij het referentieproject: als eindverantwoordelijke, als medewerker, dan wel als stagiair. Minimum één van de drie referentieprojecten toont ervaring aan met het kwalitatief herbestemmen van onroerend erfgoed. Minimum één van de drie referentieprojecten toont ervaring aan met het doorlopen van het volledige proces met Agentschap Onroerend Erfgoed. Indien geen relevante referenties beschikbaar zijn, schrijft de ontwerper een grondige motivering waarom hij meent in aanmerking te komen voor de opdracht 3. De offerte moet een lijst met namen bevatten van alle personen die deel zullen uitmaken van het projectteam met aanduiding van: - statuut en functie in het bedrijf - rol in het projectteam - relevante studie- en beroepskwalificaties van het voorgestelde projectteam met betrekking tot de realisatie/restauratie van gebouwen bestemd voor (semi)publieke functies. - relevante aanvullende opleidingen, ervaringen, know-how van de leden van het projectteam die een meerwaarde kunnen besteken voor het uitvoeren vna deze opdracht. Wanneer tijdens de uitvoering van de ontwerpopdracht ingevolge duidelijke overmacht alle opgegeven onderaannemers verhinderd zijn, geeft de ontwerper nieuwe onderaannemers op. Zij moeten eveneens beantwoorden aan de vermelde selectiecriteria. Het opdrachtgevende bestuur beslist over de aanvaarding van de onderaannemer(s). Ter staving dienen de benodigde afschriften van diploma’s, getuigschriften en certificaten bij de offerte te worden gevoegd.
Afdeling IV: Procedure
Vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met bekendmaking
30/03/2023
11:00
28/07/2023
Afdeling VI: Aanvullende inlichtingen
Plaatsbezoek vereist: 15/03/2023 om 10.00 De offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.
Raad van State
Wetenschapstraat 33,
1040 Brussel
,
Belgium
21/02/2023
GESCHAT POTENTIEEL
Wil je je inkomsten verhogen?
Neem contact met ons op en samen bekijken we het
potentieel voor uw bedrijf!
Beveiligd en responsief portaal
Ons portaal maakt gebruik van de nieuwste informatietechnologieën en is volledig beveiligd. Het is ook geschikt voor alle schermresoluties, of u nu een computer, tablet of mobiele telefoon gebruikt. Bovendien biedt ons portaal volledig commercieel volgbeheer van openbare aanbestedingen, zicht op de concurrentie en een gedetailleerde analyse van de resultaten.