Vendor Management System (VMS)
VRT gaat op zoek naar een Vendor Management System (VMS). Het systeem zal zowel door VRT als door haar MSP-dienstverlener gebruikt worden voor het beheren van leveranciers, en automatiseren van recruitment en administratieve processen voor ingehuurd talent.
1. Leveranciersmanagement
Het beheren van het leveranciersbestand. Hieronder valt:
- het registreren van potentiële leveranciers;
- on- en offboarden van leveranciers;
- registreren en monitoren van leveranciersovereenkomsten;
- rapportage van prestatiebeoordelingen van leveranciers;
2. Beheren van opdrachten
Voor het beheer van de opdrachten moet het mogelijk zijn om een integratie op te zetten
met het ATS-systeem van VRT (momenteel is dit HR-Office). Opdrachten worden
aangemaakt en opgevolgd in de ATS. Volgende zaken gebeuren via de VMS:
- publiceren van opdrachten via de marktplaats (van de VMS);
- opvolging van voorgestelde inhuurkrachten (longlist en shortlist); rangschikken van
de meest geschikte kandidaat volgens de specificaties in de aanvraag;
3. Administratie en centrale opslag in contractenregister
Gebruik van contractentemplates, die compliant zijn aan bestaande wet- en regelgeving en
aan de eigen regels en procedures van de organisatie:
- toevoegen (al dan niet automatisch) van bestelbonnumer en positie aan het contract
in de VMS;
- signaleren van einde opdrachten;
4. Uren- en onkostenregistratie + Facturatie
Het moet mogelijk zijn om een integratie op te zetten met het ERP-systeem van VRT
(momenteel is dit SAP):
- een urenregistratie aan de hand van verschillende tariefstructuren, afhankelijk van de
afdeling en type contract;
- goedkeuring van geregistreerde uren: een goedgekeurde timesheet resulteert in een
automatische goederenontvangst op de bestelling van de opdracht in onze financiële
backbone (momenteel SAP);
- self-billing (reversed billing); faciliteren van de facturatie naar leveranciers op basis
van in de VMS goedgekeurde uren, tarieven en onkosten;
- alle facturen moeten als e-factuur naar het Mercurius-platform gestuurd worden in
het peppol formaat. VRT haalt vervolgens de facturen vanop Mercurius op;
6. Rapportering
Beschikbaar maken van rapporten op verschillende niveaus om inzicht te krijgen in uitgaves,
kwaliteit en kwantiteit van externe medewerkers:
- op contractorniveau: voor huidige contracten en afgesloten contracten, op vlak van
gepresteerde uren, contractduur, vorige contracten, .... Eventueel ook grafisch (Vb.
Evolutie in tarieven);
- op VRT-afdelingniveau: hoeveel contractors per afdeling, hoeveel gepresteerde
uren, verdeling over aantal leveranciers, gemiddelde prijs per profiel, ...;
- Het moet mogelijk zijn dat er een feed komt tussen databron VMS en de datalake VRT
op AWS voor additionele rapportering die niet gefaciliteerd kan worden door de VMS
zelf;
Huidige situatie op VRT
VRT zet op vandaag een 250-tal profielen in op jaarbasis via haar VMS.
375,00K €
VRT gaat op zoek naar een Vendor Management System (VMS). Het systeem zal zowel door VRT als door haar MSP-dienstverlener gebruikt worden voor het beheren van leveranciers, en automatiseren van recruitment en administratieve processen voor ingehuurd talent.
250,00K €
03/03/2025
12 MONTH
3
BEL
Zie selectieleidraad
GESCHAT POTENTIEEL
Wil je je inkomsten verhogen?
Neem contact met ons op en samen bekijken we het
potentieel voor uw bedrijf!
Beveiligd en responsief portaal
Ons portaal maakt gebruik van de nieuwste informatietechnologieën en is volledig beveiligd. Het is ook geschikt voor alle schermresoluties, of u nu een computer, tablet of mobiele telefoon gebruikt. Bovendien biedt ons portaal volledig commercieel volgbeheer van openbare aanbestedingen, zicht op de concurrentie en een gedetailleerde analyse van de resultaten.